De christmas cantata verslag - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu De christmas cantata verslag - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu

De christmas cantata verslag

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald & Rianne

22 December 2014 | Oeganda, Mukono

Mensen wat een belevenis. Vier keer gespeeld en vier keer de kerk bommetje vol. Dat is per keer zo’n 1000 tot 1100 mensen en dan hebben we nog mensen moeten teleur stellen omdat we geen mogelijkheden meer hadden om het nog een aantal keren uit te voeren.
Elke keer waren de ouders erg enthousiast en de kinderen erg blij omdat ze aan het einde de wel bekende schoenendoos kregen als kerstcadeau. Deze keer niet van schoenmaatje maar van Samaritan’s Purse uit Amerika.
De voorbereiding was zoals we vaak geschreven hebben wel heel veel werk. Een week of zes zijn we er mee bezig geweest. Alles in eigen beheer gedaan. Van script tot decor en van zang tot kostuums. In dezelfde periode gelijk de kerk wat opgeknapt met schilderwerk en nieuwe gordijnen.
Voor Rianne waren de kostuums. Drie wijzen plus drie knechtjes, twee engelen, een jonge en een oude Maria en natuurlijk ook Jozef. Verder vijf herders, drie herbergiers en drie schaapjes. Ook nog Lukas de evangelist. Dan 10 rokjes voor het ballet en wat te denken van allerlei accessoires als hoofddeksels ceinturen en sandalen. Samen met de aunties Bev en Agnes was dat een geweldige klus.
Voor mij was er de hulp voor Rianne om te overleggen met de andere en te zorgen dat de naaimachine aan de praat bleef. Verder nog het kampvuur voor zien van flikkerend licht en de gordijnen voorzien van 85 ogen plus 85 haken gebogen van ijzerdraad zodat ze konden worden opgehangen. De geluidinstallatie schoon gemaakt en alle aansluitingen opnieuw gesoldeerd zodat we weer geluid hadden zonder gekraak of uitval. Verder nog wat logistiek en veiligheid. De EHBO hoorde daar ook bij. De portofoons konden nu ook in gebruik worden genomen.
Zo zie je druk druk, veel werk.
Maar dan genieten van het spel en het publiek. Niets hebben en toch je beste jurk aan. Nog wel wat spanning om de mensen rustig te houden bij het verlaten van de kerk en het uitdelen van de dozen. Alles verliep prima. Geen enkel probleem of ongeluk.
Ik hoop dat de foto’s verder een goed beeld geven om jullie iets te laten proeven van onze Christmas Cantata. Helaas is video niet mogelijk.

• 22 December 2014 - 20:52

Kim:

Hoi Roald en Rianne,

Wat een belevenis Christmas Cantata. Foto's zijn leuk.

Ik ga jullie en al de vrijwilligers die er zijn Hele fijne kerstdagen en een goed 2015 toe wensen.

Lieve groet Kim

• 22 December 2014 - 20:53

Leo Euser En Marja Berkhout:

Hallo Rianne en Roald,

Wat een mooi verhaal over een bijzonder evenement. We denken aan jullie. Marja en ik wensen jullie gezegende Kerstdagen toe en een goede jaarwisseling.

Hartelijke groet,

Marja en Leo

• 22 December 2014 - 20:55

Wim & Marian:

Hallo Rianne en Roald,
    Jullie hebben er iets geweldigs van gemaakt.
    Rianne is een ware kunstenaar, de kostuums zijn prachtig!
    Petje af.
    Groet ,
    Wim en Marian

• 22 December 2014 - 21:29

Hans En Suus:

Hallo Rianne en Roald,

Goed werk doen jullie daar, petje af hoor,is wat anders dan tennissen.
    Nog even en dan zijn jullie weer thuis.
    Hier in de US gaat ook alles prima.Suus tennist weer.
    We wensen jullie hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar .
    En een goede reis naar huis.
    Groetjes,
    Hans en Suus

• 22 December 2014 - 21:35

Teus En Ria:

Tsjonge, dat zijn niet zo maar wat hand en spandiensten. Wat zal dit een voldoening hebben gegeven. En wel de moeite waard dat het 4 keer is uitgevoerd. Fijne kerstdagen en een goed nieuwjaar.

• 22 December 2014 - 22:02

Joke:

Geweldig om aan zo'n groot evenement een wezenlijke bijdrage te kunnen leveren. Geniet van het fantastische resultaat.

• 23 December 2014 - 08:09

Margéke En Albert:

Beste Roald en Rianne,
    Wat een prachtige kerstcantate hebben jullie georganiseerd en wat fijn om zoveel mensen daarmee blij te maken. Een mooie tijd nog en veel sterkte!

• 23 December 2014 - 08:44

Corry Biemond:

Mooi verhaal. Ik wens jullie gezegende dagen en voor straks een goede reis naar huis,
    Corry Biemond

• 23 December 2014 - 12:24

Jeannette Van Driel:

Wat heerlijk om zo te kunnen genieten van jullie verblijf daar. Wat een inzet, wat een toewijding.
    Wij wensen jullie hele bijzondere feestdagen en een goed begin van 2015.

Hartelijke groeten van Jeannette en Marius

• 23 December 2014 - 19:32

Kitty Chris:

Geweldig wat daar is neergezet,we zijn diep onder de indruk van deze vertelling, Roald en Rianne deze ervaring is een geschenk dat jullie moeten koesteren.mooie kerstdagen en een goede jaarwisseling tot gauw,lieve groeten van kitty chris

• 23 December 2014 - 20:24

Helma:

Lieve Roald en Rianne.

Wat een prachtige foto's en verslaggeving van jullie musical / kerstfeest in Noahs Ark. En Rianne wat prachtig al die kostuums, wat een werk. En Roald, jouw inzet is natuurlijk ook fantastisch.
    Zijn er ook foto's van de uitvoering van de musical?
    Vanmorgen ook al het verslag van Wilma gelezen.
    Nog heel veel plezier en voldoening samen van jullie avontuur aldaar. Gezegende kerstdagen en een heel mooi begin voor 2015 toegewenst.
    Liefs weer vanuit Steenbergen.

Hans en Helma.

• 23 December 2014 - 23:54

Jacqueline Bakker:

Wat een prachtige kostuums!
    Geweldig vakwerk in z'n totaliteit! 4 Uitvoeringen, en dan nog mensen moeten teleurstellen....
    En die snoetjes van de kinderen....
    Geweldig....
    Voor allemaal genieten; zelfs ons, de lezers van dit blog aan de hand van jullie foto's en verhalen..
    Gezellige en gezegende kerstdagen toegewenst allemaal en veel liefs,

Jacqueline

• 24 December 2014 - 14:57

Wijntje:

Hoi Roald en Rianne,
    Wat een prachtig kerstfeest moet het zijn geweest, kan me helemaal inleven. Het resultaat van het vele werk is fantastisch, je kunt het aflezen op de gezichtjes. Zoals ik al eerder schreef: dit wordt een kerstfeest om nooit te vergeten. Jan en ik wensen jullie een gezegend kerstfeest, en een behouden terugkomst. Hopelijk zien we jullie op de nieuwjaarsreceptie bij de Uitwijk en kunnen we jullie persoonlijk het beste wensen.

Veel liefs, Jan en Wijntje