Goede Kerst - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu Goede Kerst - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu

Goede Kerst

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald & Rianne

23 December 2014 | Oeganda, Mukono

Lieve kinderen en kleinkinderen, familie en vrienden en alle mensen die met ons drie maanden hebben meebeleefd/meegeleefd.

Een aantal van jullie hebben ons al kerstwensen gezonden via deze blog of mail en SMS. Dank daarvoor.

We zijn ontzettend blij verrast door al jullie belangstelling en meeleven deze drie maanden. Het heeft ons goed gedaan om te weten dat er thuis mensen aan ons denken en ons elke keer weer met warme reacties verrassen.

Morgen in de nacht herdenken we dat, nu 2014 jaar geleden, onze Here Jezus is geboren voor iedereen op deze aarde. Hij kwam om de weg te gaan naar Pasen en zo voor ons de mogelijkheid te scheppen straks met Hem de nieuwe aarde te bewonen.

Wij hebben nog een lange weg te gaan voor het zover is. Daarom heeft Hij laten zien in de tijd dat Hij hier op aarde was hoe we voor elkaar moeten zorgen om het einddoel te bereiken. Het is ook onze taak om elk jaar weer opnieuw het verhaal van de geboorte van Jezus door te geven. Dit jaar hebben wij dit op een hele mooie manier aan zo’n 4500 mensen mogen doen.

Toen wij vertrokken hebben vrienden van ons, ons een zegen meegegeven. Deze zegen willen we aan jullie doorgeven zoals we elk jaar het kerstverhaal doorgeven. We gaan toch immers elke dag weer op reis om een stukje van ons leven in te vullen.

Dat de weg je tegemoet komt,
dat de wind je steunt in de rug,
dat de zon je gezicht warmt,
de regen je veld vruchtbaar maakt
en totdat we elkaar weer zien:
dat God je in de palm van zijn hand bewaart.

traditionele Ierse zegen
Goede Kerst

• 23 December 2014 - 20:59

Henriek Ouwehand:

voor jullie gezegende kerstdagen en vrede en alle goeds voor 2015

• 23 December 2014 - 21:05

Jolanda:

Lieve Rianne en Roald,

Wij wensen jullie heel fijne feestdagen en een gezond nieuwjaar.
    Het zal toch wel een heel bijzondere ervaring geweest zijn voor jullie en ook best emotioneel om dan te vertrekken na al die maanden daar geweest te zijn.

Veel liefs van

Jolanda Vercauteren

• 23 December 2014 - 21:32

Jan En Liesbeth:

Lieve Roald en Rianne,

Wij wensen jullie een heel mooie Kerst samen met alle kinderen en de vrijwilligers. O ok wij denken regelmatig aan jullie en jullie mooie werk. Nog twee weken en dan zijn jullie weer terug. Wij kijken nu al uit naar jullie verhalen.
    Wij wensen jullie een gezond en gelukkig 2015.

Liefs van Jan en Liesbeth

• 23 December 2014 - 22:02

Steven:

Ook voor jullie een goede (warme !) Kerst en een gezegend nieuwjaar.
    Dat jullie veel van het goede werk mogen blijven doen en graag tot volgend jaar .
    Op een Oostenrijkse brandweerkazerne ooit aangetroffen:

Ein Gemeinschaft lebt davon, das es Menschen gibt,, die mehr tun als Sie mussen !

• 23 December 2014 - 22:07

Jac En Annette:

Fijne Kerstdagen en een gezond 2015

• 24 December 2014 - 09:31

Denise En Ronald Ertner:

Het wordt voor jullie vast een Kerst om nooit te vergeten..het zal dan ook niet makkelijk zijn om straks afscheid te nemen van de omgeving en al 'jullie' kinderen..
    Maar je kunt in elk geval terugkijken op fantastisch werk dat jullie er hebben verricht en zoveel mensen en kinderen blij gemaakt.
    Ondanks het soms harde werken moet dat veel voldoening geven.
    Geniet van de Kerstdagen en een goed en gezond Nieuwjaar!

groet van Denise en Ron rtner

• 24 December 2014 - 10:29

Jacqueline Broeyer:

Heel goede en vrolijke kerstdagen en voor het nieuwe jaar veel heil en zegen, om die ouderwetse woorden maar weer eens te gebruiken!
    Jacqueline (Broeyer)

• 24 December 2014 - 11:37

Jaap Van Dijk.:

Wij wensen jullie ook fijne dagen toe.

Gr. Jaap.

• 24 December 2014 - 15:03

• 24 December 2014 - 15:03

• 24 December 2014 - 15:05

• 25 December 2014 - 14:14

Bea Hogenboom:

Lieve Rianne en Roald, Op deze Kerstdag wensen wij jullie prachtige kerstdagen toe, alsmede een fantastische en bijzondere jaarwisseling. Tot gauw weer in Nederland.
    Dikke kus Hans en Bea

• 27 December 2014 - 16:29

Sonja Berkhout:

Lieve Ria en Roald,

Wat een geweldige ervaring moet dit zijn geweest voor jullie. Wat een doorzetting en passie; wij wensen jullie deze laatste periode de Kracht en de Geest die wij mogen delen door de geboorte van Jezus Christus waar ook op de wereld.

Liefs Sonja en Henk

• 28 December 2014 - 15:06

Joost:

Alle geluk en gezondheid voor 2015!

• 29 December 2014 - 21:25

Teus En Ria:

Ha Roald en Rianne,

De kerstvieringen zijn inmiddels voorbij.
    Wij wensen jullie een goede jaarwisseling en een goed afscheid.
    Zaterdag nemen wij weer afscheid van Sijmen en Annelies. Partir c'est mourir un peu.
    God bless.