Naar de Lady’s markt. - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu Naar de Lady’s markt. - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu

Naar de Lady’s markt.

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald & Rianne

17 December 2014 | Oeganda, Kampala

Op advies van Kim moesten we naar de Lady’s markt. Het moest een belevenis wezen. Alleen waar en wanneer is die markt? Velen in onze omgeving gevraagd maar niemand wist het.
Ten einde raad Kim maar een mailtje gestuurd om meer details. Zij weer naar haar vriendinnen gemaild, die toevallig ook in Oeganda aan het toeren zijn, en zo kregen we een adres waar de markt was.
Taxi bestelt en een dagje naar Kampala. De markt bleek alleen op vrijdag en dat hielt dus in een ritje met veel file. In Kampala is veel te beleven alleen kost het enorm veel tijd om je met de auto te verplaatsen. Openbaar vervoer is ook niets want die zitten allemaal in het zelfde verkeer. Bodo-bodo is wel wat sneller omdat die overal tussen door kruipen, maar wel wat linker dus, je krijgt niet eens een helm en als je boodschappen hebt gedaan zit je erg onhandig achterop met al je tassen vol.
De markt was aan de andere kant van de stad dus voor ons twee uur in de auto door de stad. Maaar…. de moeite waard!
Het was een plein voor een school waar men allemaal partytenten, van velen jaren oud, had opgezet en daar onder zaten de vrouwen met hun waar op de grond, Oegandezen doen alles op de grond! Van heel veel zelfgemaakte- tot ingekochte handel. Mooi houtsnijwerk of gevlochten manden of schalen en tassen maar ook kleding. Heel veel kralen in kettingen en armbanden en oorbellen. Er hing een gemoedelijke sfeer. De vrouwen vroegen wel om je aandacht en of je hun wilde steunen maar waren niet opdringerig. We hebben er wel een paar uur rond gekeken en wat spullen gekocht. Ja, je blijft kopen alles is even leuk en van een goede kwaliteit. Wat ook opviel was dat alles er een stuk goedkoper was dan op andere markten.
Daarna maar snel even wat gegeten bij de KFC, een big chicken en een coke, en toen nog even de stad in naar de lapjes markt en andere leuke winkeltjes. Je kunt hier echt struinen.
Om een uur of vijf maar even wat drinken en via de supermarkt naar huis. Waren om negen uur thuis. Dat is twee uur later als we dachten omdat het nog zo druk was. Wat een stad !!!

• 17 December 2014 - 20:34

Jac En Annette:

het is daar alles of helemaal niks hebben,
    wij kunnen het ons niet voorstellen hoe het daar alemaal aan toe gaat,
    maar geniet er maar lekker van,
    want dat doen jullie wel denken wij,
    groet Jac & Annette

• 17 December 2014 - 20:41

Wim En Marian:

Hallo Rianne en Ronald,
    Wij volgen jullie belevenissen en indrukken met veel interesse. Krijgen zo een indruk hoe het daar toegaat. Dat jullie je daarvoor inzetten vinden wij geweldig.
    Wat zal het moeilijk worden om dit weer los te moeten laten.
    De kerstdagen en het einde van het jaar naderen.
    Liefdevolle feestdagen, en een happy nieuwjaar gewenst.
    Groet,
    Wim en Marian

• 17 December 2014 - 20:50

Jacqueline Bakker:

Geweldig toch, zulke fantastische indrukken en al die kleurenpracht!!
    Genieten!
    Ondanks de droevige aanleiding in principe van de hele reis....

Alvast fijne feestdagen toegewenst allen!

Veel liefs,

Jacqueline

• 17 December 2014 - 21:00

Kim:

Joh, roald en Rianne,

Wat leuk dat jullie de markt hebben gevonden. Geweldig he.
    Hier thuis bij mij staan ook nog veel spulletjes die ik op deze markt heb gekocht vorig jaar.
    En wat een geweldige stad is Kampala. Inderdaad wel druk en gaotisch maar wel leuk.

Ik wens jullie fijne kerstdagen en een gezellig oud en nieuw toe in Uganda. Ik ben benieuwd want dit feest heb ik nog niet mee gemaakt aldaar.

Lieve groet Kim XX