Family-unit - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu Family-unit - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu

Family-unit

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Roald & Rianne

02 April 2017 | Oeganda, Mukono

Lieve mensen eindelijk weer eens een berichtje uit Uganda.
Wij zijn ontzettend druk geweest.
Heb ondertussen 40 overhemden gemaakt (school uniformen)
En voor de family unit gordijnen voor zes ramen gemaakt
Van de week gaan wij ze ophangen zet ik de foto's op de blog.
Zoals de meesten al weten ,
In maart 2016 was er een open dag voor Noach Ark in Rotterdam
Daar waren Piet en Pita ook aanwezig en heb ik 25000 Euro aan geboden namens alle sponsors
voor een Family Unit.
Zodra zij terug waren in Uganda is de bouw begonnen.
Nu zijn ze druk bezig om het nog voor dat wij weer naar huis gaan de family unit te openen
En wij daar nog foto's op onze blog kunnen zetten.Voor de ramen moest nog gordijnen gemaakt worden zes paar ramen
Leuk dat ik de gordijnen zelf kon maken.
Was nog een puzzel want de stof kwam uit de container, vaak niet voldoende dus moest ik improviseren .
Voor een tweede family unit heb ik al 17.000 euro dus nog 8.000 te gaan
Hoop dat het lukt om dit jaar ook de tweede te laten bouwen.
Mijn spullen laat ik in Uganda achter. En heb al twee koffers vol met mooie en leuke dingen uit Uganda voor de verkoop.

Gisteren met 22 kinderen naar een zwembad geweest ze vonden het prachtig.
Waren niet uit het water weg te slaan.
Na afloop een flesje drinken en een Rolleggs ( dat is een pannenkoek met daar in opgerold ei en tomaat en paprika).

De foto's geven een indruk van alles

Ook nog mooie foto's van de opgaande zon
S'morgens om half zeven genomen.

Hartelijke groet uit Uganda.

• 02 April 2017 - 19:56

Jan En Fieke De Koning:

Hallo Rianne en Roald,

Zal nog wat storten voor jullie family-unit.

Nog veel plezier bij jullie goede werk!

Groet,
    Jan en Fieke

• 02 April 2017 - 20:02

Wilma Welten:

Hoi R en R

Fijn om weer te lezen hoe het jullie vergaat. Zoals altijd druk-druk lees ik wel.
    Zou mooi zijn als het lukt om de family unit nog te openen voor jullie weer terug reizen.
    Grniet nog van de tijd daar want die vliegt voorbij.
    lieve groet Wilma

• 02 April 2017 - 21:17

Jan En Liesbeth:

Wat heb je het weer druk. Je bent toch wel een beetje in het Afrikaanse tempo gekomen? Twee jaar terug kwam je zo lekker relaxed terug. Fijn dat de Family Unit bijna klaar is. Jullie hebben daar samen zo hard voor gewerkt. Ben benieuwd welke lapjesdeken je gebruikt hebt voor de gordijnen. Het zal best heel vrolijk geworden zijn.
    Liefs, Jan en Liesbeth

• 03 April 2017 - 11:27

Annie Berkhout:

Hallo Rianne en Roald Leuke foto s en wat een werk verzetten jullie daar ja je wil toch graag dat het allemaal klaar is dat zal wel fijn zijn.Ja dan gaat het weer opschieten om naar huis te gaan de kinders en klein kind zullen er al naar uit kijken begrijpelijk he.Hier gaat het goed ik heb 3 weken geleden wel voor de tweede keer weer 5 dagen in het ziekenhuis gelegen voor me darmen maar nu gaat het weer goed hoor ik fiets veel en wandel ja lekker bezig blijven.Ik wens jullie nog een klein poosje veel werk plezier en dat alles op tijd klaar is en een goede reis terug. liefs uit Halsteren.

• 03 April 2017 - 14:45

Jolanda:

Wat zijn jullie toch elke keer enthousiast en nuttig bezig.
    Ons werd in de kerk de brief aangereikt maar schrijven per post wordt wat lastig maar zo kan het ook.
    Geniet van jullie werk daar en tot ziens weer in de Morgenster.

Groetjes,

Jolanda

• 03 April 2017 - 20:12

Jan En Wijntje:

Hoi Roald en Rianne,
    Wat fijn om weer wat van jullie te lezen, wij waren op vakantie in U.K en Scotland en hadden niet altijd bereik. Geweldig om het huis te zien en ja...dat moet ook weer worden opgeknapt en leuk gedecoreerd. Wat leuk om te zien dat de kids zo genieten van het zwembad en na zo'n 40 schooluniformen / overhemden zit het patroon er wel in. Je kunt daar zo een naaiatelier beginnen. Wat een prachtige foto van de zonsopgang, dat is echt genieten. Jullie werk verdient een ster en wat een bedrag wat er is overhandigt. Daar kun je wel een heleboel mee doen maar je moet je ook bedenken wat voor een tijd en dagen van jullie er in zit. We vinden de familie-unit er prachtig uitzien. Nog even want wat gaat de tijd snel, genieten jullie nog maar, het is je gegund.
    Veel liefs en groetjes
    Jan en Wijntje

• 05 April 2017 - 06:20

Marja En Leo:

Lieve Rianne en Roald, ongelooflijk.......het plzier van the kids, de bouw vd unit, misschien zelfs een 2e nog erbij, al het naaiwerk; wat bijzonder allemaal. Maar het gaat niet vanzelf! We zijn trots op jullie! Nog veel inspiratie toegewenst voor de komende weken en het mooie werk dat jullie verrichten. Heel bijzonder! Sponsoring voor de 2e family-unit komt er aan! Veel liefs, Leo en Marja

• 16 April 2017 - 09:50

Tieneke:

Allereerst Happy Easter. Wat een leuk verslag en foto's. Helaas een koud pasen. Het begint voor jullie al op te schieten. Wat zullen ze jullie missen. Krijg vandaag het hele gezin. Liefs, je zus