De verjaardag van Rianne - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu De verjaardag van Rianne - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu

De verjaardag van Rianne

Door: Rianne/Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald & Rianne

27 Februari 2017 | Oeganda, Mukono

De verjaardag van Rianne,

De dag voor mijn verjaardag hebben we wat boodschappen gedaan in Mukono.
Maar nu met het taxibusje gegaan, dat is makkelijk met sjouwen. Eerst nog even langs de garen winkel om een extra klos lock-garen.
Dan naar de supermarkt om in te slaan voor morgen. Dan als laatste naar onze fruitstal (ja, je krijgt zo je eigen winkeltjes). Hier lekkere kleine banaantjes gekocht om bij de peuters te trakteren. Voor de grotere jeugd hadden we een ananas voor elke familie-unit(6x).
Willen we vertrekken komen er twee mannen met mooie slippers. Ja moest ik natuurlijk een paar kopen.
Eindelijk konden we met het taxibusje naar huis en boften toen we uitstapte om het laatste stukje te lopen net Daniël kwam aanrijden, kon daar mooi alle bagage in, toen was het een makkie.
Later in het winkeltje op ons terrein nog wat lolly's en cakejes gehaald en natuurlijk nog een paar flessen cola en ander fris. Scheelt toch een hoop gesjouw. 's Avonds nog even wat mensen uitgenodigd.
's-Morgens vroeg op om de baby's te wassen, Roald heeft nog wat foto's gemaakt. Snel naar huis om even te ontbijten. Dan terug met de zak banaantjes. Wel dat was een feest. Zo'n stuk of 10 peuters op een kleedje op de grond met de aunti's zingen dat het een lieve lust was. Daarna de banaantjes uitdelen, nou dat lusten ze wel, prachtig.
's-middags om een uur of 4 met onze ananassen naar de familie-units. Die vonden het ook erg leuk en blij met de traktatie.
Thuis nog wat hapjes gemaakt, wat gevulde eitjes, altijd lekker. Komt aunti Bev om de hoek met een blad cupcakes, zelf gebakken, voor je verjaardag.
Na het eten met de grote bak met lolly's (100 stuks) naar de eetzaal van het kinderhuis. Moest ik op een stoel in de midden van de zaal zitten en werd ik toe gezongen. Daarna de lolly's uitdelen. Leek net of ik 7 was geworden op de lagere school.

Thuis wat stoelen verzameld en in een kringetje gezet. Tegen achten kwamen de eerste gasten. Iedereen had een cadeautje. De een een pakje koekjes de ander een schaaltje met kaas blokjes of een zelfgecreëerde kaart. Allemaal even leuk als verrassend.
We hebben het zo een aantal uren heel gezellig gehad op ons Hollands verjaardagsfeest.
Natuurlijk niet te vergeten alle hartelijk reacties via onze blog, mail en appjes.
Ik vond het een bijzondere verjaardag. Voelde mij de hele dag echt jarig.

De dag erop werden we wakker van een behoorlijk tropisch buitje.

• 27 Februari 2017 - 12:22

Diana:

Lieve Rianne,

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zo te lezen was het een hele bijzondere dag. Ik geniet op afstand met jullie mee! Groetjes aan mijn Oompje
    Liefs Diana

• 27 Februari 2017 - 12:34

Cobie Van Altena:

Rianne gefeliciteerd met je verjaardag wat leuk dat we jullie reisverslagen kunnen lezen.

groetjes van klaas en cobie

• 27 Februari 2017 - 12:48

Jolanda:

Hieper de piep. Hoera.
    Ben benieuwd naar de foto's!

• 27 Februari 2017 - 12:56

Jan En Liesbeth:

Hoi Rianne, als nog gefeliciteerd. Heb wel geprobeerd een app te sturen, maar lukte niet.
    Wat fijn om met zoveel mensen je verjaardag te vieren. Leuke foto's. en hoe heerlijk kan een banaantje zijn.

• 27 Februari 2017 - 12:59

Wim & Marian:

Hoi Rianne,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Nog vele mooie en gezonde jaren toegewenst.
    Wat fijn om je verjaardag zo te vieren.
    Een verjaardag die voor altijd in je geheugen zal blijven.
    Zo te horen zitten jullie helemaal in het ritme, en genieten van alles wat je daar kunt doen.
    Lieve groetjes,
    Wim & Marian

• 27 Februari 2017 - 13:12

Rob Van De Geer:

Hallo Rianne en Roald

Van uit Amsterdam, van harte met je verjaardag Rianne en nog vele jaren.
    Groeten en nog een mooie tijd gewenst, Rob.

• 27 Februari 2017 - 13:17

Margreeth:

Lieve Rianne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zo te lezen is het een heel, bijzondere verjaardag geworden. Roald, ook gefeliciteerd. En geniet ervan met elkaar. Liefs, Co en Margreeth

• 27 Februari 2017 - 15:53

Karin :

Hiep hiep hiep hoera!
    De verslagen en foto's zijn zo leuk
    We genieten enorm mee
    X karin

• 27 Februari 2017 - 17:06

Wiebe Triemstra:

Lieve Rianne van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Roald ook gefeliciteerd . En maak er een fijne dag van. Groetjes Baukje en Wiebe

• 27 Februari 2017 - 18:50

Caitlynn:

Lieve Oma en Opa. ik heb alle foto's en blogs gelezen. Ik vind het heel mooi wat jullie doen.
    Ik hoop dat jullie nog veel blogs maken. Liefs knuffels Caitlynn

• 27 Februari 2017 - 19:39

Alice En Dick:

Hallo Rianne en Roald, leuk om al jullie bezigheden zo via jullie blog te kunnen volgen. Ook de foto's geven een mooi beeld van jullie leven daar. En wat leuk om daar je verjaardag te vieren, nog van harte gefeliciteerd daarmee en nog vele gezonde jaren erbij gewenst samen met Roald en al jullie dierbaren. Hartelijke groeten en succes, Dick en Alice

• 27 Februari 2017 - 22:48

Ruud :

Rianne, op de valreep hierbij alsnog onze hartelijke felicitatie met je verjaardag onder warme omstandigheden met soms een buitje dus.
    groetjes uit Gorredijk,

Ruud en van Tina

• 27 Februari 2017 - 23:36

Jan En Wijntje:

Hallo allebei, wat kun je je toch fijn voelen met de eenvoudige dingen van het leven. Die kleine pukkies zo lekker aan het smullen van een banaantje, lollies vind ik persoonlijk gevaarlijk. Dit was een verjaardag om nooit te vergeten. Fijn dat het nu wat regent, douchegel mee naar buiten en je hebt een gratis douche. Voor de komende tijd werk ze met veel zin. Wij blijven jullie volgen.

Liefs Jan en Wijntje

• 01 Maart 2017 - 16:11

Alie Broekema:

hallo Rianne en Roald, leuk weer iets van jullie te horen en fijn dat alles goed gaat
    met jullie. Je hebt een leuke verjaardag gehad, die zal je niet gauw vergeten Rianne.
    Hier alles goed, we verlangen een beetje naar de zomer, want regen ook hier voldoende.
    Wat een leuke fotos hebben jullie gestuurd, enig om die kinderen te zien met banaantje
    en lollie!Ik wens jullie alle goeds toe en veel veel plezier Een hartelijke groet van mij uit Loosdrecht en het ga jullie goed hoor!! Alie.

• 02 Maart 2017 - 16:15

Jan Peter En Tineke:

Hallo allebei,
    Rianne gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde jaren samen toegewenst.
    Leuk al de foto,s geniet er van wij genieten hier ook van jullie belevenissen.
    groetjes,
    Jan Peter en Tineke

• 02 Maart 2017 - 22:52

Helma:

Beste Rianne,

Wat een feest op je verjaardag daar. Van ons ook nog de felicitaties. Wat leuk ook weer om de foto's erbij de zien, de bananen voor de peuters en de lollies voor de grotere kinderen en natuurlijk de borrelavond met andere Nederlandse gasten / helpers.
    Succes weer verder met al jullie verzorgende taken en liefde voor de kinderen. Groetjes weer vanuit Steenbergen.

• 06 Maart 2017 - 16:03

Linda Telleman-Reus:

Hoi Rianne,

nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Leuk om zo je reisverslag te lezen; handig dat het geplaatst stond op de Morgenster-website. Veel plezier en succes nog!
    Hartelijke groet van Linda