Hoe is het hier. - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu Hoe is het hier. - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu

Hoe is het hier.

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald & Rianne

13 Februari 2017 | Oeganda, Mukono

Hoe is het hier.

De situatie is ons nog al meegevallen naar de berichten die we voor af hadden over geen water. Gelukkig had het net voor wij kwamen al een paar keer geregend. Toch is het al met al behelpen. De buien die er zijn zijn erg mager dus houden we van tijd tot tijd een periode van de dag geen water, meestal tussen de maaltijden.
Het zelfde geld voor de stroom. Er worden op dit moment nieuwe kabels aangelegd om de stroom beter te verdelen over meerdere groepen, zodat de boel niet overbelast word.
Verder is het hier lekker warm en zonnig zo'n 28 tot 30 graden.
Het is wel acclimatiseren. We gaan doorsnee om 10 uur naar bed. Rianne staat om 6.30 uur op en ik om 8 uur. Dan zorg ik voor het ontbijt, ontbijten we samen en begint het dag programma. Het ontbijt bestaat uit porridge van mais en müsli. Met koffie toe.
De lunch om 12.45 bestaat meestal uit rijst met bonen of wortel met ui. s'-Avonds eten we dan zoete aardappelpuree met pindasaus of zo.
Zondag is er altijd patat met saucijs en tomatensaus.

• 13 Februari 2017 - 21:45

Géke:

Lieve mensen,
    Leuk om jullie wel en wee weer te lezen! Jammer van het water en de stroom, dat gaat vast wel een beetje wennen. Wat een heerlijke temperaturen..... daar worden wij hier toch wel een beetje jaloers op hoor!
    We hopen dat jullie je draai snel helemaal gaan vinden en vooral volop kunnen genieten van al het moois wat jullie daar beleven en mogen doen.
    Succes en tot een volgend bericht.
    Lieve groet,
    Anne en Géke

• 14 Februari 2017 - 10:09

Jan En Wijntje:

Dag Roald en Rianne,

Het is weer even aanpassen, kijk stroom kun je wel even missen, maar water is toch een van de eerste levensbehoeften. We hopen dat daar niet teveel problemen mee zijn. Ook jullie eetpatroon is wel even wennen maar dat kun je weer inhalen als je in Nederland bent. Spannend, we kunnen bijna niet wachten naar jullie werk daarginds.

De groetjes en tot een volgende keer

Jan en Wijntje

• 14 Februari 2017 - 18:09

Joke Van W.:

Hallo allebei,eindelijk een berichtje van mij.
    Mijn iPad was. Niet in gebruik,was stuk.

Nu bij Debbie gerepareerd,dus het gaat weer voor een bericht
    Hier alles goed,wat fijn dat het met jullie alles goed gaat.
    Wat fijn dat het is gaan regenen.
    Ik hoop dat het met je werk daar. Ook alles goed gaat.
    Ik mag nog steeds geen auto rijden,moet nog geduld hebben.vriendinnen halen en
    Brengen me overal naar toe,is wel wennen hoor.
    Volgende keer reageer ik sneller hoor.
    Heel veel liefs. En groetjes van Joke.

• 15 Februari 2017 - 16:11

Alie Broekema:

hallo allebei, ik probeer even opnieuw een reactie te geven, leuk iets van jullie te
    horen en dat jullie een goede reis hebben gehad. Al een beetje aan de warmte
    gewend en er is wat regen gevallen , gelukkig maar. Wat sta je aal vroeg op Riannne, maar
    dat is in de tropen toch ook wel fijn. Hier alles goed ,we hebben een winters weekend gehad'
    leuk voor de kinderen. Weer tot het volgende berichtje en voor jullie alle goeds hoor.
    Hart. groeten Alie!