Zondag op Noah's Ark - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu Zondag op Noah's Ark - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Roald & Rianne Boegschoten-Berkhout - WaarBenJij.nu

Zondag op Noah's Ark

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Roald & Rianne

10 November 2014 | Oeganda, Mukono

De zondagen zijn heel gezellig op Noah's Ark.
Ik sta om 6.00 uur op en ga dan de baby's wassen, aankleden en de fles geven. Als ik daar mee klaar ben loop ik naar de grote woonkamer waar voor de peuters van 1.5 tot 3 jaar de zondagsschool begint. De kleintjes zitten op de grond en de 3-jarige staan ervoor met hun gezicht naar de groep. Dan wordt er gezongen, gedanst, geklapt en met de voeten gestampt op ritme van de bongo, een lust om te zien. Na het zingen wordt er een kortverhaal verteld over de Goede Herder met z'n schapen. Om 10.30 is het afgelopen en krijgen de kinderen een kleurplaat van de herder met z'n schapen. Die mogen ze dan kleuren.
Ik ga dan even koffie drinken. Om 11.00 uur weer paraat bij de baby's voor de fles.
13.00 uur is het etenstijd. Voor de zondag is dat brood met roerei. dan gaan we om 14.00 uur naar de kerk, een belevenis op zich.
Vooraf aan de dienst speelt de harmonie. De dienst begint met zingen. Eerst samen en dan de kinderen. De liederen worden geprojecteerd met de beamer dus iedereen kan meezingen. We hebben ook een echte dominee vanuit het dorp. Hij komt met z'n vrouw, altijd in prachtige Oegandese kleding, en doet de preek met veel halleluja en praise de Lord.
Er is ook een moment om getuigenissen te doen. Mensen vertellen dan allerlei dingen die ze afgelopen week hebben meegemaakt. Je krijgt dan vaak bijzondere persoonlijke verhalen.
Aan het eind staan we allemaal hand in hand en zingen elkaar de zegen toe. Zo is het 16.00 uur geworden en gaan we naar huis voor een bakkie koffie.
Om 17.00 nog even flessen bij de baby's. dan is het om 18.00 uur etenstijd. Op het menu staat patat met worstje en rauwkost. We gaan dan meestal samen met onze Hollandse vrienden eten. Erg gezellig.
20.00 uur ga ik nog een keer naar het kinderhuis. Nu alleen nog Pascal voor een fles en een knuffel. Stop hem in z'n bedje en zing een avondgebedje voor hem.
Thuis nog een colaatje en dan slapen.

• 10 November 2014 - 08:12

Henriek Ouwehand :

wat een mooie verhalen en belevenissen.

• 10 November 2014 - 15:03

Jolanda:

Het is echt hard werken Rianne,zo vroeg op,het lijkt wel of ik naar mijn werk ga.
    Maar het zal toch een heel bijzondere belevenis zijn en ook wel emotioneel denk ik .
    Succes hoor en groeten aan Roald.

• 10 November 2014 - 18:15

Jac & Annette:

Rianneke rianneke, het is geen vacantie meer maar hard werken,
    maar volgens ons doe je heel veel genieten,
    geniet er dan ook maar van,

groet jac & annette

• 10 November 2014 - 18:43

Jacqueline Broeyer:

Dat zal even wennen zijn in de Morgenster als jullie over een poosje weer terug zijn!
    Het klinkt erg aanstekelijk allemaal.
    Hartelijke groeten, Jacqueline

• 10 November 2014 - 19:00

Kim Ebbelaar:

Hoi Roald,

Leuk om te horen hoe jullie de zondag vieren.

Lieve groet Kim

• 10 November 2014 - 20:07

Ria:

Ha Rianne, leuk om van jou een berichtje te lezen.Je blijft helemaal in je rol van verzorger÷) mooie berichten hoor. Hartelijke groet Teus en Ria

• 10 November 2014 - 21:37

Gert Brandwijk (bestuurslid Noah's Ark):

Hoi Rianne,

Heel leuk om te lezen dat je zo actief bent. Uit je verhaal valt ook heel goed op te maken dat je het prima naar je zin hebt. Fijn, voor iedereen !
    Wat mij betreft mag je ook gerust eens een uurtje "vrij" nemen hoor !

• 11 November 2014 - 09:25

Wim Loosman:

Dag Roald en Rianne,

Mooi om te zien hoe jullie bezig zijn. We hebben in de Morgenster helaas afscheid moeten nemen van Jan Dekkers. Hij is op vrijdag 31 oktober gestorven. Jullie hebben lang met hem samengewerkt in het wijkcollege van kerkrentmeesters. Verder al weer druk bezig voor de Kerst.

Groet, Wim.

• 13 November 2014 - 12:34

Annie Berkhout:

Fijn dat het goed gaat met jullie maar jullie hebben het wel druk, hebben jullie ook wel eens een poosje voor jullie zelf? Wat fijn voor dat kindje dat jullie voor hem gaan zorgen ja wat erg dat die moeder dan zomaar der kindje achter laat onbegrijpelijk.Zijn al die kindjes wees? Hier gaat het goed het is nog steeds lekker weer. Veel sterkte met alles en denk ook goed aan je zelf.liefs uit Halsteren.

• 13 November 2014 - 20:50

Bea Hogenboom:

Lieve mensen, weer even een teken van leven vanuit Hilversum. Trouw volgen wij jullie berichtgevingen. Jullie doen een zeer rijke ervaring op. Leuk dat jullie Pascal een toekomst kunnen geven. De mooie verhalen horen wij graag bij jullie terugkomst. (mis je wel een beetje, Rianne??) Hier gaat alles uiteraard goed, schilders druk bezig!! Hebben jullie ook nog wat gelegenheid om iets meer van de omgeving mee te krijgen, of laat het werk dit niet toe. Ik kan mij namelijk voorstellen, dat dag en nacht handen tekort zijn voor diverse werkzaamheden.
    Heel veel sterkte en ook plezier toegewenst. Lieve groet mede namen Hans. Bea